America și întregul glob stă cu sufletul la gură pentru aflarea rezultatelor alegerilor din USA.
Luând în considerare acest aspect, Facebook vine cu o inițiativă prin care dorește să plaseze numele câștigătorului alegerilor, prin intermediul unei notificări în aplicația Facebook și Instagram. Această notificare va apărea, numai după ce rezultatul va fi prezentat de majoritatea surselor mass-media.
„Pentru rezultate, ne vom baza pe o opinia majoritară de la Reuters, precum și pe birourile independente importante de decizie din mass-media, inclusiv ABC News, CBS News, Fox News, NBC News, CNN și Associated Press pentru a determina când avem un câștigător prezidențial sigur”, a declarat compania într-un comunicat.
Facebook va reduce, distribuția postărilor pe care sistemele sale le consideră suspecte în dezinformarea publică. De asemenea, va limita distribuția videoclipurilor live legate de alegeri, lucru ce este mult mai greu de evaluat rapid. Violența post-electorală fiind de mare interes pentru companie, determinanad-o astfel să-și intensifice aplicarea măsurilor împotriva dezinformării. Încă de pe 3 noiembrie, Facebook a pus o interdicție nedeterminată asupra anunțurilor politice din SUA, înghețând și vânzările în acest domeniul, interzicând în mod specific anunțurile ce petindeau în mod fals victoria.
Joi, grupul “Stop the Steal” ce numără 300.000 de adepți, a fost dat jos de pe rețeaua de socializare, în temeiul “apelurilor îngrijorătoare de violență din partea membrilor grupului”, astfel Facebook interzicând mai multe hashtag-uri legate de afirmații nefondate, despre fraude electorale.
Așadar, după ce voturile vor fi numerate și lucrurile vor fi clare, ne vom aștepta la astfel de notificări din partea aplicațiilor Facebook și Instagram.