Connect with us

Hi, what are you looking for?

ştiri şi opinii

Jocurile – mai ieftine ca acum 20 de ani

Starcraft II costă 60 de euro. Adică 230 de lei. Pentru alte jocuri de PC, preţurile sunt ceva mai mici, dar nu semnificativ, iar de consolă nici nu mai vorbim. Şi totuşi, arstehnica.com ne demonstrează că lucrurile sunt fix pe dos: dacă aducem la zi preţurile din anii ’90, ne urcăm pe pereţi şi ne dăm seama că nu e chiar aşa de rău în 2010. Acum 20 de ani, ce-i drept, jocurile erau mult mai puţine, nu aveam o invazie de zeci de titluri cel puţin de două ori pe an (iarna şi primăvara). Dar să combinăm numerele mici cu limitările acute ale tehnologiei de acum două decenii şi ne dăm seama că un joc de 40-50 de dolari atunci ar costa cam 80 de dolari pe rafturile actuale.

Totul se reduce la inflaţie. Noţiune de care ne tot izbim în ultimii ani, o adevărată sperietoare în România noastră crizată. Valoarea banului, fie că e vorba de dolar sau de orice altă monedă, era mult mai mare acum 20 de ani. Iar costurile de dezvoltare, comparativ, sunt cam la fel, raportând încă o dată la tehnologia folosită. Pe de altă parte, şi piaţa a crescut enorm, jocurile nu mai sunt apanajul unor grupuri de tocilari cu ochelari imenşi, ci au ajuns la toate sexele şi categoriile de vârstă. Nici preţurile mediilor de publicare n-au rămas pe loc, în sensul în care acum avem DVD-uri dual şi double layer ce încorporează aproape 9GB, faţă de cartridge-urile minuscule ale consolelor sau numărul uriaş de dischete pe care îl comporta un joc pretenţios în trecut. În plus, din ce în ce mai mulţi publisheri preferă variantele digitale, care fac să dispară cu totul costurile distribuţiei.

Desigur, să nu vă imaginaţi că metodele de a scoate bani au rămas pe loc. Dincolo de jocurile normale, avem moda ediţiilor de colecţie, adesea duble ca preţ şi cu un conţinut exclusiv care să facă cu ochiul portofelelor celor pasionaţi. Peste aceste ediţii vin DLC-urile, foarte populare în ultimii ani, care costă 5, 7, 10 dolari, o sumă infimă pentru jucător, dar care în total aduce un profit sănătos. Iar ultimele încercări ale companiilor mari se îndreaptă înspre limitarea vânzărilor de jocuri second-hand, de preferinţă prin introducerea unui cod care, odată folosit, nu mai poate fi dat mai departe. Următorul utilizator ar trebui să dea bani pentru a debloca anumite elemente din jocul respectiv dacă vrea să se bucure de-a binelea de el.

Deci, metodele de marketing s-au schimbat, mediile de publicare şi ele, numărul de jocuri a crescut enorm şi ne îngreunează alegerile de cumpărare (nu discutăm piraterie). Per total, în ciuda aparenţelor, avansul tehnologic ne-a ajutat să avem de fapt jocuri dacă nu extrem de ieftine, măcar la nivelul preţurilor de acum 20 de ani, când banul valora mai mult. Desigur, în lei totul pare oricum prea scump, dar în momentul în care vor veni vremuri economice mai bune, s-ar putea să ne dorim preţurile de acum.

via Arstehnica

1 Comment

1 Comment

  1. Aleks

    7 October 2010 at 01:06

    Sa nu uitam finalul de la Monkey Island legat de pretul jocurilor…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 

Articole asemănătoare

hardware

Atunci când avem acasă mai multe dispozitive și vrem să transferăm diverse documente și fișiere între ele, de cele mai multe ori instinctul este...

games

Vara vine cu schimbări majore pentru Rocket League. Developer-ul, Psyonix, a anunțat că jocul va deveni gratis și o să se mute pe Epic...

hardware

În perioada aceasta în care majoritatea ne petrecem foarte mult timp acasă a aterizat la noi pe birou șoarecele wireless Rog Chakram. Într-un segment...

mobile

Noile modele anunțate: Redmi 9, 9A și 9C confirmă în continuare misiunea Xiaomi, aceea de a aduce tehnologie de top pentru toată lumea. Redmi...