Home » hardware, IT

Review: BenQ Zowie Celeritas II

Publicat pe 8 August 2019 la 10:29 de

Zowie, un brand anomal pe piața perifericelor de gaming. Atât înainte cât și după ce s-a afiliat cu cei de la BenQ, Zowie a încercat să între pe piață cu un marketing slab, fără multă reclamă. Zowie susține că produsele lor sunt atât de bune încât nu au nevoie de reclamă. Produsul vorbește pentru Zowie, nu reclamele. Produsele sunt în special pentru profesioniștii care își doresc o calitate extraordinară și o experientă de joc la un nivel cât mai mare. Zowie pune accent pe eleganță, simplitate și calitate. Înglobând toate aceste calități ale brand-ului obținem astăzi: Zowie Celeritas II. O tastatură ce aduce pe piața perifericelor de gaming câteva feature-uri ce în viitor s-ar putea să le vedem și pe alte produse concurente.

Destul cu introducerea și prezentarea brand-ului, să trecem la ce vă interesează și anume la: Zowie Celeritas II.

Să începem cu începutul, zic. Totul la Zowie se reduce la simplitate. Nici Celeritas II nu face rabat la acest lucru așa că tastatură este livrată într-o cutie simplă, negru mat cu un logo Zowie subtil inserat pe cutie, alături de numele tastaturii. La interior povestea se repetă. În interiorul cutiei găsim tastatura, protejată de o folie de plastic și două bucăți de spumă antișoc.

Zowie Celeritas II are un design minimalist ce oferă o eleganță aparte. Celeritas este într-o opoziție totală cu produsele concurente high-end. De ce? Fiindcă este făcută pentru categoria pro aceasta nu dispune de multe efecte vizuale, RGB, macro-uri excesive etc. Pe scurt nu este făcută să sară-n ochi, ci este făcută pentru profesioniști, cei ce reușesc să treacă de partea vizuală și să vadă performanțele. Ca și design exterior tastatura are un finisaj negru mat. Materialul folosit fiind unul de tip „soft skin” ce oferă un feedback plăcut. Singurul dezavantaj la design-ul exterior este acela că acest material de tip „soft skin” este un aspirator de amprente și este destul de greu de întreținut, orice fir de praf se lipește ca un magnet de tastatură. Tastatura vine fără pad-uri de ridicare, aceasta fiind deja puțin ridicată din fabrică, iar tastele sunt poziționate în așa fel încât nu simți nevoia de a o înălța mai mult. La capitolul iluminare Celeritas II păstrează aceeași simplitate ca și până acum. Vine standard cu o singură culoare și anume roșu cu intensitate reglabilă. Iluminarea este făcută cu leduri la nivelul superior al tastelor ceea ce înseamnă că tastele ce îndeplinesc două funcții au doar funcția de baza iluminată. Un lucru inteligent făcut de Zowie este acela că a renunțat la led-urile pentru CapsLock, Numpad și Scroll Lock acestea schimbându-și culoarea din roșu în alb atunci când sunt active. Iluminarea tastelor nu este una de nota 10 însă acest lucru nu poate fi considerat un minus, deoarece un profesionist nu se va uita prea mult la taste în timpul unei competiții, spre exemplu.

Sub aceste taste regăsim o tehnologie relativ nouă, switch-uri optice. Aceste switch-uri optice vin ca alternativă la cele clasice și sunt mai silențioase și în același timp mai durabile. Un avantaj mare al acestor switch-uri ar fi viteza, lipsind părțile metalice sau mecanice viteza celor optice este superioară switch-urilor clasice. Având o cursa liniară, fără întreruperi, tastatura devine una perfectă pentru jocuri de tip FPS. Am testat tastatura destul de mult timp în CS:GO, Fortnite și puțin în Battlefield 4. Mi-a oferit o experiență de joc minunată, pot spune cu mâna pe inimă că nivelul de joc mi-a crescut cu 20% deși foarte mulți sunt de părere că nu contează perifericile pe care le folosești. În opinia mea, la capitolul FPS-uri, Zowie Celeritas II merită 10/10, nu îi pot reproșa nimic. Aceste switch-uri optice sunt perfecte pentru nișa aceasta de jocuri. Se mulează perfect pe profilul unui jucător pro de CS:GO, spre exemplu. Pe lângă jocurile de tip FPS tastatura poate fi folosită foarte ușor și în jocurile de racing, cum ar fi NFS. Deși pot fi considerat bătrân, mai joc din când în când seria NFS veche pe tastatură. Zowie a reușit să mă surprindă plăcut văzând că prin apăsarea a doar jumătate de tastă pot accelera mai puțin. Reglarea vitezei fiind asemănătoare.

La capitolul soft nu am nimic de spus, deoarece este inexistent. Tastatura este de tipul plug&play. Bazându-se pe partea tehnică nici nu are nevoie de un soft în care să fie configurată partea vizuală pentru a fi „shiny-taini”.

Când am început să testez Zowie Celeritas II știam că am de a face cu prima tastatură din seria Zowie așa că nu am avut așteptări să fie perfectă, fiindcă toți ajungem la perfecțiune prin pași mici, greșeli și învățând din trecut. Deși este primul model, producătorii au reușit să facă un produs impecabil atât ca și design, cât și ca tehnologie. Design-ul minimalist și în același timp simplu și elegant, aducând în unele puncte simplitatea la rang de artă, au făcut din Celeratis II un fel de Tesla pe piața automobilelor. Vine cu tehnologii noi la interior ce până acum nu au fost exploatate de restul producătorilor la maxim, cum ar fi utilizarea switch-urilor optice ce reușesc să transforme tastatura într-una pentru profesioniști.

Chiar dacă produsul se adresează profesioniștilor nu înseamnă că nu există defecte. Lipsa unui palm rest ar fi unul din marile dezavantaje al acestei tastaturi, deși Zowie a încercat să creeze un mic palm rest, acesta poate fi folosit, probabil, doar de copii până în 10 ani, ceea ce probabil nu se va întâmpla. Ca și impresie vizuală și design materialul folosit la exterior este unul foarte bun însă stă foarte prost la capitolul întreținere, deoarece este un aspirator de amprente și praf. Un alt defect vizual ar fi iluminarea neuniformă a tastelor, care la o tastatură de așa calibru nu ar trebui să fie tolerat.

Toate aceste defecte reușesc să fie umbrite de folosirea switch-urilor optice care împreună cu materialul de tip „soft skin” de pe taste oferă o experiență și un feedback unic. Mișcări precise, fără erori sau distorsiuni în jocurile de tip FPS, unde precizia este pe primul loc. Pot spune că este și foarte silențioasă, deși acest aspect nu prea prezintă interes în liga mare, unde își are locul.

În concluzie, BenQ Zowie Celeritas II este un produs adresat unui public restrâns care dorește performanță, nu „briz-brizuri”.

Taguri: , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)