Home » games, ştiri şi opinii

NVIDIA aduce Ray Tracing-ul în lumea din Cyberpunk 2077

Publicat pe 13 June 2019 la 16:55 de

La câteva zile după un anunț în forță al celor de la CD Projekt RED în cadrul conferinței E3 de anul acesta, iată că dorința acestor producători de lansa pe piața gaming-ului încă un produs de calitate implică atât devotament și măiestrie, cât și folosirea unor tehnologii conform standardelor curente pentru un joc AAA.

Cyberpunk 2077 este unul din cele mai anticipate jocuri ale momentului, un RPG foarte promițător, al cărui elemente ar putea foarte bine să se regăsească și în scrierile lui William Gibson.

V,protagonistul aventurii și, totodată, cel pe care va trebui să vi-l creați voi, este un mercenar (street samurai sună mai bine) aruncat în mijlocul metropolei Night City, un cuib al corporațiilor, al hackerilor și al golanilor cu implanturi cibernetice. Foarte…cyberpunk, nu?

Dacă cele 50 de minute de gameplay publicate în 2018 și proaspătul trailer de anul acesta (în care își face apariția celebrul actor Keanu Reeves) au reușit să crească și mai mult entuziasmul fanilor, atunci cu siguranță Nvidia va face din proiectul celor de la CD Projekt RED o experiență de neuitat, întrucât funcția Ray Tracing nu va lipsi din repertoriu.

În universul Cyberpunk 2077, jucătorii se vor confrunta cu un sistem complex al alegerilor și al consecințelor, sistem care va afecta considerabil întreaga ”țesătură” a acestui titlu, căci vorbim de un joc al unei companii poloneze recunoscută pentru astfel de elemente. Și cum altfel să putem plonja cu stil în mijlocul acțiunii din orașul de neon fără tehnologiile de ultimă oră ale celor de la Nvidia?

Ray Tracing în acțiune

”Cyberpunk 2077 este un titlu extrem de ambițios, ce combină perspectiva first person cu elemente role-playing masiv, creând simultan o lume complexă în care povestea să se poată desfășura. Credem că această lume a jocului va beneficia foarte mult de posibilitățile pe care le oferă funcția ray tracing”, grăiește Matt Wuebbling, șef de trib la departamentul de marketing Nvdia.

Ray Tracing în acțiune, partea a doua

”Ray tracing-ul ne ajută să evidențiem comportamentul iluminării în spațiile urbane aglomerate. Mulțumită acestei tehnologii, putem adăuga mai multă expresivitate și detaliere în lumea jocului, concentrată în metropola care este deja destul de impresionantă.” (Adam Badowski, CEO pentru CD Projekt RED)

Într-adevăr, Night City este un conglomerat de clădiri, lumini stridente și spații ce alternează între locații claustrofobe și periferii ceva mai aerisite. Nu lipsește nici lumea foarte cosmopolită a locuitorilor orașului, fapt care, evident, dă viață jocului.

Personal, pot spune că Cyberpunk 2077 ridică mari așteptări. Fiind bazat pe jocul tabletop cu nume relativ asemănător (Cyberpunk 2020), chiar a fost realizat acum ceva vreme un material video despre sursa de inspirație și despre implicațiile de ordin estetic ale acestui curent cyberpunk.

Așteptările se ridică și mai mult, căci Cyberpunk 2077 este un titlu dezvoltat de cei din spatele seriei The Witcher, CD Projekt RED, o companie cu simț de răspundere, care a dovedit că jocurile BUNE chiar pot fi realizate. Pe lângă asta, racolarea lui Keanu Reeves pentru a da viață unui personaj excentric și interesant a generat un ”boom sonic” al entuziasmului fanilor.

Când zic Cyberpunk 2077 mă gândesc la cărți celebre cu specific și la producții cinematografice de răsunet. Când aud că Nvidia își pune la bătaie tehnologiile pentru o astfel de idee, nu pot decât să îmi pun toate speranțele în CD Projekt!

Taguri: , , , , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.