Home » ştiri şi opinii

ZenFone 3 completează “zenvoluţia” ASUS

Publicat pe 9 October 2016 la 13:26 de

Spre sfârşitul lunii trecute, ASUS prezentau oficial în România noile portabile ZenBook 3, în cadrul unui eveniment ce marca startul „Zenvoluţiei” producătorului în România. „Zenvoluţia” este, în mod evident, un joc de cuvinte ce semnifică evoluţia gamei Zen. Astfel, au fost lansate pe piaţa locală modelele ZenBook 3 UX390UA, ZenBook UX330UA, ZenBook Flip UX360CA și ZenBook Flip UX560UA. Nu am scris atunci nimic despre asta, căci între timp am avut ocazia să mă joc pe îndelete cu UX390UA, pe care îl consider cel mai important membru al noii game şi despre care vă voi povesti în curând.

Apoi, ar mai fi faptul că noile ZenBook-uri reprezintă numai o parte din „Zenvoluţie”. Smartphone-urile construite în jurul aceluiaşi concept Zen şi botezate sugestiv ZenFone reprezintă o gamă tot mai importantă pentru ASUS şi sunt cel puţin la fel de importante pentru „Zenvoluţie” ca ZenBook-urile. Desigur, ar mai şi seria de tablete ZenPad, dar aceea este o discuţie deja mai sensibilă în contextul actual al pieţei de dispozitive mobile. Revenind la gama ZenFone, aceasta a ajuns deja la a treia generaţie, iar familia de telefoane ZenFone 3 s-a lansat săptămâna aceasta oficial şi în România. Este evident de la primul contact că ASUS ţintesc mai sus cu noua gamă de terminale, fără a neglija însă segmentul mainstream unde au făcut ceva valuri cu ZenFone 2.

Şi cred că este o abordare corectă în contextul în care piaţa de smartphone-uri din România se axează în jurul segmentului de 200E ca buget pentru un terminal nou la liber. Am mai aflat totodată că piaţa de smartphone-uri din România are o creştere sănătoasă şi că nu se confruntă cu problemele specifice pieţelor dezvoltate, ajungând la o estimare de 3.8 milioane dispozitive vândute anual. Pentru 2016, ASUS estimează vânzări de 100 000 unităţi, ceea ce nu pare prea mult, dar eu zic că este suficient de bine în contextul în care ASUS nu vând prin operatorii de telefonie mobilă, care controlează conform statisticilor 70% din piaţa de telefoane din România. Şi apoi, ar mai fi şi faptul că ASUS nu este încă un producător cu tradiţie în această zonă, deci nu putem vorbi deocamdată decât timid de brand awareness. Amuzant este că îmi aduc aminte că la lansarea ZenFone 2, reprezentanţii ASUS România preconizau că smartphone-urile vor depăşi laptopuurile ca număr de unităţi vândute. Ei bine, acest lucru nu s-a întâmplat încă pentru ASUS în România, dar asta pentru că piaţa de portabile a crescut în ultima perioadă mai mult decât arătau estimările de la momentul respectiv. Şi deşi toate studiile arată că piaţa laptopurilor va creşte în continuare mai rapid decât s-a crezut, ASUS sunt în continuare încrezători că vor ajunge în curând să vândă în România mai multe spartphone-uri decât notebook-uri. Eu sunt puţin sceptic în această privinţă din moment ce este clar că în România piaţa portabilelor este încă departe de maturitate şi drept urmare va avea o creştere sănătoasă şi de aici înainte. Pe de altă parte, ASUS au toate şansele să crească mai rapid pe smartphone-uri în România, din moment ce promit că de anul viitor vor începe colaborarea cu cel puţin unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenţi la noi. Şi după interesul stârnit de ZenFone 2 printre utilizatori, chiar cred că ar fi timpul ca operatorii să devină interesaţi de ZenFone 3, mai ales că noua serie îmbunătăţeşte şi mai mult raportul calitate/preţ, atingând în acelaşi timp şi zona High End.

Trebuie să precizez că în primul rând, noua generaţie mi se pare mai bine structurată. S-a introdus focalizare automată laser pe toată seria, astfel că modelele Laser au dispărut. De asemenea, s-au îmbunătţit camerele frontale pentru toată seria, deci s-a renunţat deocamdată la Selfie. A rămas deci modelul ZenFone 3 cu 2 implementări ca element de referinţă al seriei, iar pe treptele superioare au fost plasate Deluxe – care de această dată chiar este un produs High End şi nu doar un mainstream cu briz-briz-uri şi ceva mai bine echipat) şi Ultra – dezvoltat ca produs aparte pentru o nişă de piaţă bine definită. A fost menţinut şi Max, doar că acesta este plasat într-o zonă mai de buget şi cred că va atrage atenţia multor utilizatori, iar în segmentul Entry Level avem un nou ZenFone Go.

Pagina anterioaraPagina urmatoare

Taguri: , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (9 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.