Home » ştiri şi opinii

2 vorbe despre garanţia portabilelor ASUS

Publicat pe 27 August 2015 la 09:54 de

ASUS G750JZProbabil că aţi aflat deja până la această oră, iar dacă nu aţi aflat, vă spun eu acum: până la sfârşitul acestui an, laptopurile şi Tablet PC-urile ASUS beneficiază de o garanţie specială, pe lângă garanţia standard a produselor. Astfel, toţi cei care achiziţionează până la data de 31 decembrie un portabil ASUS beneficiază timp de un an de zile de o garanţie dublă. Asta înseamnă că dacă în decurs de un an apare vreo defecţiune hardware, producătorul se angajează să repare echipamentul şi să vă returneze în acelaşi timp contravaloarea lui. Cu alte cuvinte, în primul an de garanţie veţi avea şi dispozitivul reparat şi veţi primi şi banii înapoi.

La o primă vedere, poate că această campanie vă duce cu gândul la garanţia „No matter what” a celor de la Toshiba, încheiată la începutul acestui an. Dar situaţia este cât se poate de diferită, căci în timp ce programul Toshiba era mai mult un soi de asigurare a produsului, campania ASUS întăreşte de fapt ideea de fiabilitate cu care se laudă producătorul. În esenţă, ASUS ne spun că sistemele lor portabile au atins o fiabilitate atât de ridicată, încât sunt pregătiţi să ofere o consolare generoasă în bani celor care au ghinionul de a nimeri un echipament mai uşor defectabil. Desigur, noi nu putem verifica această precizie, căci cifrele de RMA sunt date interne ale companiei, dar o bază reală trebuie să existe. Şi sunt în acelaşi timp convins că vor exista utilizatori care vor beneficia de această garanţie specială, căci din păcate perfecţiunea nu există nicăieri în lume, iar ASUS nu fac excepţie.

Până aici, toate bune şi frumoase! Problema pe care o văd eu la această campanie este însă tocmai faptul că îi îndeamnă involuntar pe utilizatori să îşi dorească defectarea produsului în primul an de utilizare. Până la urmă, cine nu şi-ar dori să beneficieze de un laptop sau Tablet PC reparat (sau poate chiar înlocuit) şi să primească înapoi şi banii plătiţi iniţial? Şi astfel, apare riscul unor clienţi tentaţi să defecteze intenţionat produsele, în speranţa unei „lovituri”. Oricât de tentant ar fi, vă recomand însă ca dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, să vă temperaţi aceste porniri. În primul rând că nu ştiţi cât de bine sunt pregătiţi oamenii din service-ul ASUS şi nici de ce dotări dispun. Iar dacă aceştia vor putea demonstra prezenţa unei defecţiuni produse de client, garanţia va fi anulată, urmând a deveni subit posesorul unui produs defect. Iar dacă sunteţi convinşi că dispuneţi de abilităţile necesare pentru a „lucra curat”, ar trebui să mai aveţi în vedere şi alte aspecte ale problemei.

Orice campanie de tipul celei de faţă are în spate calcule cât se poate de precise, bazate pe analize, statistici şi estimări elaborate. Să nu vă imaginaţi nicio clipă că vreun producător din lumea asta este dispus să înregistreze pierderi provocate de o campanie de promovare. Iar dacă există pierderi, atunci acestea sunt calculate şi asumate, cu scopul obţinerii altor beneficii: cotă de piaţă, imagine etc. Sunt aşadar ferm convins că ASUS şi-au făcut bine calculele înainte de a demara acest proiect, iar costurile sunt probabil calculate până la ultima cifră. Cum? Simplu: pe baza unor statistici de RMA din trecut. Şi indiferent că ASUS şi-au propus să suporte aceste costuri din profit, sau că le suportă din buzunarul propriu, sau că au apelat la o entitate terţă pentru asta, dacă realitatea nu va corespunde calculelor şi analizelor, campania se va demonstra un eşec. La o primă vedere, probabil că nu vă pasă, dar omul tinde să înveţe din greşeli, iar management-ul ASUS nu cred că face excepţie. Şi dacă această campanie s-ar dovedi o greşeală, nu văd de ce ar mai repeta-o sau de ce ar mai organiza activităţi similare în viitor. Iar pe termen lung, utilizatorul final care ar trebui să aibă de câştigat, va avea de pierdut.

Aşadar, eu vă recomand ca până la sfârşitul anului să acordaţi o atenţie sporită portabilelor ASUS, iar dacă vedeţi ceva care vă place, să nu ezitaţi şi să cumpăraţi, căci în primul an de utilizare nu va trebui să vă faceţi nici cea mai mică problemă cu privire la fiabilitate. Vă puteţi chiar dori defectarea hardware a produsului şi puteţi chiar face un studiu în prealabil pentru a vedea ce modele sunt mai predispuse defectării, dar încercaţi pe cât posibil să fiţi corecţi. Pentru că garanţia specială ASUS mi se pare o campanie interesantă şi mi-ar plăcea să o văd reluată şi anul viitor. Cât despre sincronizare, sfârşitul lunii iulie poate părea puţin cam ciudat ca moment ales pentru anunţarea ei, dar în felul acesta comercianţii au tot timpul necesar pentru a pregăti promovarea ei, înainte de „Back to school”, „Black Friday” şi crăciun.

Taguri: , , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.