Home » ştiri şi opinii

Graniţa subţire dintre nevoia de comunicare şi absenţa bunului simţ

Publicat pe 17 December 2013 la 12:14 de

F64 logoF64 este un nume cunoscut printre toţi pasionaţii de fotografie din România şi este asociat implicit (şi greşit) cu conceptul de profesionalism şi calitate a serviciilor. Dacă mai există printre voi utilizatori care se întreabă de unde vine numele de F64, aflaţi că este copiat de la nişte americani care foloseau prin anii ’30 acelaşi stil fotografic. Aşadar, F64 al nostru a fost încă de la debut o entitate lipsită de viziune sau personalitate. Dar nu despre asta vreau să vorbesc acum, ci despre farsa de prost gust pusă la cale de oamenii responsabili de comunicare din cadrul F64.

F64 au crescut mult în ultima vreme şi deţin acum un maiestuos showroom în buricul capitalei. Un showroom care a fost deschis într-o perioadă când piaţa imobiliară o ducea ceva mai bine decât acum (şi când preţurile chiriilor erau implicit mai mari) şi când piaţa echipamentelor foto, ca orice altă piaţă, era clar într-o situaţie mai bună. Nu este deci de mirare că de o vreme încoace se crede că F64 nu o mai duce la fel de bine din punct de vedere financiar precum o duceau altă dată. Plecând de la aceste premise, comunicatul F64 de săptămâna trecută care anunţa preluarea de către un investitor străin era oarecum previzibil. Era însă ciudat că nu se ofereau niciun fel de detalii referitoare la această preluare. Dar se anunţa un eveniment de presă în care comerciantul urma să facă lumină în această problemă; eveniment de presă ce a avut loc ieri dimineaţă.

În timp ce unii încă mai făceau speculaţii cu privire la investitorul străin, alţii se luptau cu traficul să ajungă la evenimentul F64 şi alţii regretau că nu au avut timpul necesar pentru a ajunge in Bucureşti, reprezentanţii companiei anunţau cu mândrie că au fost preluaţi de … Moş Crăciun. Când am văzut ieri pentru prima dată această informaţie, am crezut că este o glumă a unui blogger care se ţine de şotii. Este şi unul dintre motivele pentru care nu am scris nimic până acum. Aceeaşi informaţie a început să vină însă din mai multe surse, iar ulterior a venit şi comunicatul de presă care susţinea acelaşi lucru. Era deja evident că totul nu fusese altceva decât o glumă de prost gust, o păcăleală, o farsă de cea mai joasă speţă.

Nu ştiu dacă a fost ideea celor de la F64, de a cărei totală lipsă de profesionalism am mai avut neplăcerea să mă lovesc de câteva ori în trecut, sau a agenţiei partenere responsabile de comunicare, ce pare deprinsă cu gafele. Şi să fiu sincer, nici nu mă interesează cine este responsabil de această bătaie de joc. Căci asta este: o bătaie de joc. Probabil că F64 nu ştiu, însă dimineţile de luni sunt cele mai aglomerate pentru jurnalişti, cu atât mai mult pentru cei din presa IT. Dar pentru o ştire precum preluarea F64, până şi cel mai ocupat jurnalist IT este dispus să lase deoparte ce are de făcut şi să muncească peste program pentru a-şi îndeplini toate sarcinile. Pentru un pişcot sau o friptură, mai sunt însă destui cei care zic „Pas”. Şi mai sunt şi cei care nici măcar nu locuiesc/lucrează în Bucureşti şi străbat zeci bune de km pentru a fi de faţă şi a relata corect o astfel de ştire.

Poate că celor de la F64 le va veni greu să conceapă una ca asta, dar în România anului 2013 încă mai există oameni care nu scriu pentru pişcoturi şi fripturi. Încă mai există oameni care nu scriu pentru amărâta aia de plasă cu atenţii pe care o primesc la sfârşitul unui eveniment jenant. Încă mai există oameni cărora le place să scrie şi care cred în ceea ce fac: furnizarea de informaţii corecte cititorilor. Probabil că celor de la F64 li s-a părut amuzant să ademenească o mână de jurnalişti avizi de informaţie cu o ştire bombă de ultimă oră doar pentru a le da un fursec. Poate că dacă F64 s-ar fi rezumat la trimiterea unui simplu comunicat de presă cu scopul de a demonta zvonurile cu privire la problemele lor, toată iniţiativa mi s-ar fi părut amuzantă. Aşa însă, F64 au demonstrat că sunt dispuşi să calce în picioare orice şi pe oricine, au demonstrat încă o dată un nivel de aroganţă pe care nu mi-a fost dat să îl mai văd în cazul niciunui alt comerciant din România şi au dat dovadă de o totală lipsă de profesionalism. Şi este păcat, deoarece tocmai profesionalismul este cel care i-a consacrat pe F64. Şi vestitul lor profesionalism este cel care a îndemnat utilizatorii să apeleze la el. Şi tot profesionalismul este ceea ce le lipseşte de fapt cu desăvârşire. Personal, sper ca F64 să se trezească cât mai repede şi să conştientizeze unde sunt, cum s-au transformat şi că aroganţa nu este ceva bun, nici măcar atunci când eşti cel mai mare din parcare, mai ales că parcarea este cam … goală.

Scopul întregii şarade pare sa fi fost comunicarea unor statistici şi informaţii financiare. Informaţii care s-ar fi dovedit probabil interesante pentru unii, dar pe care nu au decât să le comunice singuri utilizatorilor dat fiind modul “inedit” de a le prezenta.

Taguri: , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (15 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

5 comentarii »

  • George a zis:

    Oh my, the butthurt is strong in this one…

  • geo a zis:

    Eu stiam ca ei sunt sub adorama, si logo-ul e asemanator. Si mie mi s-a parut cel putin de prost gust campania

  • justin a zis:

    nu-ti fa griji, in curand o sa poti scrie ca au fost (pre)luati de mama dracului 🙂

  • Cristian Gabriel a zis:

    Radu , te felicit pt articol. De fapt te felicit pt coloana vericala de care dai dovada . Calitate pe care eu o admir , dar, pe care o vad pe cale de disparitie in “presa ” zilelor noastre. Majoritatea celor care traiesc din ce scriu , nu vor sa riste sa piarda firimiturile aruncate de catre cei ce vor ca produsele sau actiunile lor sa fie criticate.

  • Sorin a zis:

    Nu sint client si nu am cumparat de la F64, dar pentru o gluma de asta nesarata automat renunt la serviciile lor. Tentativa lor de gluma, sau cine stie ce-o fi fost in capul lor, e o dovada de lipsa de profesionalism si nu face decit sa dauneze imaginii firmei, de altfel serioasa!

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.