Home » games

DmC: Devil May Cry Review

Publicat pe 10 February 2013 la 14:16 de

dmc

Vergil şi Dante joacă rolurile lui Cain şi Abel, roluri jucate de nenumărate ori nu doar în jocuri, ci şi în orice alte domenii creative. Nimic nou, evident, doar că dualismul bine-rău şi, mai accentuat, înger-demon, este baza unor lupte cu potenţial infinit. Până la urmă, niciuna dintre părţi nu poate câştiga definitiv fără să-şi anihileze motivaţia proprie de a exista.

DMC-DevilMayCry 2013-01-29 20-41-52-57DMC-DevilMayCry 2013-01-29 20-42-27-56DMC-DevilMayCry 2013-01-29 20-42-31-55

Pe această linie, Dante şi Vergil îşi continuă divergenţele, doar că noua linie a seriei DmC: Devil May Cry îi pune cel puţin pentru o perioadă de aceeaşi parte a baricadei. Dante nu mai este jumătate om, ci acum a adăugat o parte angelică la cea demonică. Alături de Vergil, ei sunt gemenii Nephilim, rezultatul iubirii dintre Eva şi Sparda, înger şi demon. Abilităţile celor doi fraţi sunt puse în slubja binelui pentru a distruge o creatură demonică, Mundus, ce a ajuns să conducă umanitatea sub aparenţa unei înfăţişări normale. Pe de altă parte, adevărata faţă a lumii este recunoscută de o rezistenţă subterană, capabilă să intre în Limbo, realitatea alternativă unde orice creatură îşi arată chipul monstruos. Vergil îl va introduce pe Dante în această lume şi îl ajută să-şi recapete amintirile şi puterile care să-i permită să-şi îndeplinească misiunile.

DMC-DevilMayCry 2013-01-30 20-19-01-28DMC-DevilMayCry 2013-01-30 21-43-02-96DMC-DevilMayCry 2013-01-30 21-42-33-16

Acest nou DmC reţine spiritul seriei, dar aplică o serie de modificări gameplay-ului, începând de la latura angelică a lui Dante până la aplicarea ideii de „style” din jocurile anterioare. Un punct important este că portarea de pe consolă a fost făcută de ajuns de bine pentru a te lăsa să joci pe mouse şi tastatură fără probleme semnificative de control sau cameră. Evident, controller-ul este mai uşor de manevrat la capitolul combo-uri, însă tastatura are avantajul numărului de butoane şi posibilitatea reconfigurării lor.

DMC-DevilMayCry 2013-01-30 20-34-03-18DMC-DevilMayCry 2013-01-30 20-32-24-26DMC-DevilMayCry 2013-01-30 20-27-06-43

Gameplay-ul se bazează pe combo-uri, aparent un festival de click-uri la grămadă. Apăsatul butoanelor la întâmplare nu este o idee foarte bună (deşi îşi face treaba) dacă vrei punctaj mare şi rangul maxim SSS. De mare ajutor sunt indicaţiile vizuale despre momentele când să loveşti şi când să te opreşti, iar inamicii aflaţi la distanţă mai mare sau în afara unghiului camerei nu te vor lovi fără milă, păstrând un oarecare fairplay. E posibil să nu fie o idee pe placul tuturor jucătorilor, mai ales că mulţi monştri au puncte slabe extrem de evidente, AI-ul nu răspunde la apel, iar cel mai mare nivel de dificultate (din cele 3 disponible la început) este uşor de trecut dacă îşi foloseşti inteligent stelele de viaţă şi te fereşti eficient.

DMC-DevilMayCry 2013-01-30 20-24-30-61DMC-DevilMayCry 2013-01-30 20-19-19-91DMC-DevilMayCry 2013-02-01 18-48-27-63

Combinaţiile între mai multe tipuri de inamici te obligă să foloseşti cam toate opţiunile şi armele, unii monştrii putând fi omorâţi doar în anumite moduri. Amestecul de tactici este de dorit şi recompensat, idealul scorului fiind, cum am spus, SSS, mai jos aflându-se (descrescător) SS(adistic), S(avage), A(narchic) , B(rutal), C(ruel) şi D(irty).

DMC-DevilMayCry 2013-02-01 18-45-44-09DMC-DevilMayCry 2013-01-30 21-49-24-98DMC-DevilMayCry 2013-01-30 21-45-45-74

Dante este în continuare în posesia sabiei Rebellion şi a pistoalelor Ebony&Ivory, însă la măcel mai participă şi alte arme, cu diverse variaţiuni în funcţie de modul folosit. Avem securea Arbiter, secera Osiris, bumerangul Aquila şi pumnii înflăcăraţi Eryx, alături de un shotgun şi flare gun-ul Kablooey capabil să arunce cu proiectile explozive. Un atac alternativ te lasă să tragi inamicii spre tine sau să te ridici în aer la nivelul lor, ceea ce deschide foarte mult atacul aerian. Mai mult, Devil Trigger-ul te recompensează gras pentru cât mai mulţi inamici distruşi în aer.

DMC-DevilMayCry 2013-01-30 21-43-06-45DMC-DevilMayCry 2013-01-30 21-46-47-67DMC-DevilMayCry 2013-02-01 21-01-10-41

Aceleaşi lanţuri folosite în atacuri sunt utilizate şi în interacţiunea cu mediul în Limbo, unde chiar şi banalii pereţi sau scările au o viaţă proprie şi un scop declarat – să-l distrugă pe Dante. Avem destule secvenţe de jump and run, multe contra cronometru, iar Dante trebuie să fie la fix în locul corect, altfel este strivit sau aruncat în abis. De mare ajutor în navigarea printre pericolele din Limbo este Kat, unul dintre NPC-urile de bază ale poveştii, simplu om, însă cu o abilitate specială de a deschide şi închide porţi spre „lumea cealaltă”.

DMC-DevilMayCry 2013-02-01 20-56-27-46DMC-DevilMayCry 2013-02-01 20-56-25-45DMC-DevilMayCry 2013-02-01 20-51-53-76

Din păcate, luptele cu boşii sunt extrem de banale şi cu puţine excepţii, foarte simple. Avem un punct slab extrem de evident şi de obicei e de ajuns să te fereşti şi să foloseşti viaţa cum trebuie, eventualele morţi fiind foarte rare. Orice monstru eliminat, indiferent de mărime, îţi aduce puncte de cheltuit la statuile speciale din niveluri sau între misiuni pentru a-ţi îmbunătăţi abilităţile şi puterile armelor. Diverse combo-uri se deblochează pe parcurs, iar testarea lor se poate face şi într-un mod de antrenament dedicat, contra unei creaturi nemuritoare gata să fie hăcuită.

DMC-DevilMayCry 2013-02-01 20-51-41-99DMC-DevilMayCry 2013-02-01 20-50-49-61DMC-DevilMayCry 2013-02-01 21-04-36-51

Nu puteau lipsi şi diverse secrete (sufletele pierdute de eliberat, de exemplu), achievement-urile normale în acestă epocă şi cheile pentru a deschide uşile nivelurilor speciale, contra cronometru. Aceste zone sunt importante nu doar de dragul ideii provocării, ci şi pentru că îi măresc lui Dante bara de viaţă.

Statistica este oricum un lucru important pentru acest joc care deblochează nivelurile cele mai grele de dificultate pe rând. Cât ai jucat, cum, cât ai omorât, cât ai cheltuit şi pe ce, de câte ori ai murit, totul pentru a-ţi putea urmări şi eventual îmbunătăţi rezultatele publicate în clasamentul online.

DMC-DevilMayCry 2013-02-04 19-54-58-52DMC-DevilMayCry 2013-02-04 19-34-53-54DMC-DevilMayCry 2013-02-03 20-04-40-77

Pe de altă parte, poate ar fi fost mai bine ca nivelurile speciale de dificultate să fie deblocate altfel decât cu condiţia terminării jocului pe nivelul mai uşor. Imediat după nivelurile normale vine Son of Sparda, urmat de Dante Must Die!, Heaven or Hell şi Hell or Hell, fiecare cu variaţiuni ale numărului şi calităţii monştrilor sau ale setărilor de viaţă. Cum jocul este doar single player şi povestea nu depăşeşte 8-9 ore, investiţia s-ar putea să nu fie motivată doar de variaţia combo-urilor şi măcelul spectaculos.

DMC-DevilMayCry 2013-02-04 19-57-09-04DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-49-49-72DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-37-40-92

Monştrii vin în game variate, cu scuturi sau fără, cu atacuri melee sau de la distanţă, din aer şi la nivelul solului. Amestecul lor este realizat în aşa fel încât trebuie să îţi schimbi des modul de atac, nu doar de dragul punctelor, ci pentru că există şi vulnerabilităţi specifice ca să distrugi scuturi sau să întrerupi un asalt feroce.
La nivel vizual, nivelurile au meritul de fi extrem de creative, de la poduri cu susul în jos la un club de noapte devneit arenă de Mortal Kombat în Limbo. Străzile se prăbuşesc, pereţii se strâng să-l strivească pe Dante, băuturile răcoritoare au şi un ingredient mortal, iar televiziunea e mai mult decât media care transmite informaţii.

DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-35-51-43DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-41-05-20DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-40-02-72

Versiunea de PC a primit şi îmbunătăţiri la acest capitol, inclusiv un număr mai mare de cadre pe secundă, contribuind la un port foarte bine realizat. La capitolul voci şi muzică nu impresionează foarte multe lucruri, dubstep-ul nefiind printre genurile mele preferate. Actorii îşi fac decent treaba, fără a cădea prea des în dramatism inutil sau în ridicol, iar unele replici chiar sunt amuzante.

DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-03-58-23DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-30-45-51DMC-DevilMayCry 2013-02-03 19-02-11-57

DmC: Devil May Cry nu este o continuare per se a jocurilor anterioare, ci o alternativă la o serie care devenise cam repetitivă. Veteranii vor fi probabio nemulţumiţi de o serie de aspecte, însă spiritul jocului este tot acolo, tot ce rămâne de făcut este să acceptăm că în acest caz schimbarea a fost favorabilă şi să punem mâna pe spadă pentru a readuce libertatea pe Pământ.

Verdict: 8.5/10
Gen joc: Action Adventure
Cerinţe recomandate de sistem: Quad 2.7GHz, 4GB RAM, 1024MB Video
Număr de jucători: 1
Preţ: 39.9E Producător: Ninja Theory; Publisher: Capcom; Distribuitor: Steam

Taguri: , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.