Home » games

Might&Magic Heroes VI Preview

Publicat pe 5 August 2011 la 00:10 de


Dacă există o serie care are un loc special pe lista mea de jocuri, aceea e Heroes of Might and Magic. Dacă există o serie cu o impresionantă longevitate, atunci tot HoMM e, de la prima sa apariţie în 1995 şi până la cea de-a şasea, în anul de graţie 2011. În 16 ani, a reuşit să rupă rândurile strategiei cu Heroes III, să rateze incredibil cu Heroes IV şi să revină spectaculos şi în 3D după renaşterea în Heroes V. Trecerea la modernitate a însemnat şi un nou deţinător al licenţei, Ubisoft, aceiaşi care ne-au pus la dispoziţie materialul de preview.

Strategie pe ture, strategie în timp real, RPG, nimic nu pare a se fi schimbat în seria Heroes. Şi totuşi, al şaselea joc al seriei este cel mai diferit de cele apărute până acum. Dacă în al patrulea şi al cincilea joc recunoşteai aproape imediat anumite elemente, de data aceasta e ca şi cum ai fi aproape un nou-născut într-o lume pe care credeai că o stăpâneşti fără drept de apel. Iar asta e un lucru bun şi în acelaşi timp are şi dezavantaje, pentru că nu e uşor să arunci un veteran al seriei într-un mediu total nou, să-i zici că e tot Heroes şi apoi să-l vezi clătinând total nehotărât din cap.

Versiunea pe care am avut-o la dispoziţie vine cu două părţi din campania single player, una ce joacă rol de tutorial, iar cealaltă exemplificând facţiunea Sanctuary (un fel de Tower din Heroes III, dar cu puternică inspiraţie din istoria de samurai a japonezilor). Campania-tutorial este, în clasic stil Heroes, dedicată Haven-ului, poate singura facţiune pe care niciun producător de Heroes, oricând, oricare, oriunde, nu-şi permite să o schimbe din temelii. În afară de Haven şi Sanctuary, în joc mai sunt Inferno, Necropolis and Stronghold, cu toatele având o campanile dedicată în versiunea finală a jocului.

Cât despre poveste, abordarea vine ca un prequel celei din Heroes V: un arhanghel legendar plănuieşte să preia contrulul asupra tărâmului Ashan sub acoperirea unei aşa-zise invazii demonice, dar ducele Slava, conducătorul dinastiei Griffin, îl împiedică. Evenimentele sunt de aşa natură că cei 5 moştenitori ai ducelui – Anton (Haven), Anastasya (Necropolis), Kiril (Inferno), Sandor (Stronghold) şi Irina (Sanctuary) – vor ajunge să se lupte cu fraţii lor pentru controlul territorial. Evident, lucrurile nu sunt deloc simple, avem şi alte dinastii implicate, şi un împărat şi o mulţime de alte drame. Campaniile sunt legate între ele, dar nu vor fi blocate pentru a te obliga să le joci într-o ordine anume. Cât despre ceea ce am jucat, bucăţelele narrative au fost îndeajuns de bine alese pentru a trezi pofta de mult mai mult.

Pagina anterioaraPagina urmatoare

Taguri: , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (11 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

7 comentarii »

  • wrt a zis:

    Nu stiu de ce zici ca Heroes IV a fost ratat. Povestea campaniei a fost ok, ok in sensul ca mie unul mi a placut tare, faptul ca eroii se implica activ in batalie iar mi s a parut un lucru ok si in plus, alaturi de III si II spre deosebire de V, feelingu a fost acolo la locu lui cu elemente noi care au lipsit si inainte si dupa el dar care ar putea fi chiar la locul lor in orice sequel posibil dupa parerea mea(ex: daca aveai master la scouting iti spunea clar sau in functie de unitati, numar etc etc). Call me a noob, da IV mi s a parut aproape la fel de bun ca III. Din ce am vazut din VI se merge iar pe feeling, cu toate chestiile noi adaugate, ceea ce nu poate fi decat bine. Nu il joc decat cand apare full si sper sa fie un ban dat fara parere de rau. Keep up the good work Anda(da sa nu te mai iei de IV 🙁 )

  • wrt a zis:

    Scuzele mele…la ex:(ex: daca aveai master la scouting iti spunea clar “you wil crush them like a bug” sau “this battle can go either way(sau ceva de genu)” in functie de unitati, numar etc etc).

  • Anda Drăgnuţă (author) a zis:

    Tinand cont ca NWC a dat faliment dupa IV, cred ca a fost ceva gresit cu jocul ala… bucatele pe ici, pe colo, care au stricat ansamblul. Evident, fiecare dintre noi are parerea lui si tine la ea 🙂

    Heroes 3 ramane de suflet… 4 sa zicem ca are o reputatie proasta, 5 a fost o continuare chiar reusita si o trecere la 3D fara prea multe probleme si mofturi.

    Cu 6… nu mai e mult pana in septembrie si nota.

  • Vlad Dodan a zis:

    Versiunea pe care ati avut-o spre testare este de fapt Beta-ul lansat pe 28 iunie. Astfel lumea n-ar trebui sa se sperie ca mai au doar o luna jumate pana la lansare si ca nu vor putea acoperi toate hibele… caci de fapt si luna iulie trebuie calculata ca dev.time.

    Cu putin noroc beta-ul ce se va deschide peste ~1 saptamana, va fi ceva mai grăitor.

  • Bbcversus a zis:

    Un articol ce face dreptate! Jocul (sper) sa fie incredibil de bun, mi-am comandat Collectors-ul de aproape un an si il astept cu mare nerabdare…

  • Anda Drăgnuţă (author) a zis:

    Versiunea de preview este usor diferita de cea Beta. Am avut si beta-ul, si discul de preview, iar ultimul este mai avansat in termeni de productie. Ce se va intampla pana la final cu diversele probleme existente in joc… evident ca este o decizie departe de controlul nostru. S-ar putea sa se amane jocul, s-ar putea sa apara asa cum e… si apoi sa vina patch-uri peste patch-uri.

    Cum din pacate nu sunt macar o musca pe tavanul celor din Black Hole sau Ubisoft, astept jocul final.

  • Laurentiu a zis:

    Haideti cu review !!! Vreau sa stiu daca se merita sa il cumpar sau nu. Cel mai frica imi este de sistemul acela “Conflux”… Stim cu totii cat de “bine” stiu tovarasii de la Ubi sa strice experienta pt jucator.

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.