Home » hardware

ASUS G51J 3D

Publicat pe 21 June 2010 la 15:05 de

Cu ceva timp în urmă, toţi producătorii de display-uri wide au trecut de la aspectul 16:10 la cel 16:9. Laptop-urile nu se puteau sustrage aceste evoluţii şi, drept urmare, diagonala de 15.4” a fost înlocuită de 15.6” şi de 16”. Totodată, modelele cunoscute sub numele de desktop replacement au devenit mai performante şi au început să folosească şi diagonale mai mici de 17”.

Un astfel de exemplu este ASUS G51J 3D, un laptop care foloseşte un display cu diagonala de 15.6”. Datorită segmentului de piaţă vizat de acesta, în anumite situaţii şi din anumite puncte de vedere, el poate fi considerat un desktop replaxement. Modelul se adresează în primul rând pasionaţilor de jocuri, configuraţia şi dotările sale fiind alese în concordanţă cu acest domeniu. De altfel, portabilul face parte din cunoscuta familie de produse ROG (Republic of Gamers) şi foloseşte logo-ul şi design-ul agresiv specifice acesteia.

Faţă de cele mai multe laptop-uri destinate jocurilor prezente pe piaţă, ASUS G51J 3D aduce un element în plus. Beneficiind de o soluţie grafică NVIDIA din segmentul High Performance şi folosind un display cu refresh de 120Hz, produsul este perfect compatibil cu tehnologia 3D Vision. De aceea, producătorul oferă ca bundle ochelarii 3D şi emiţătorul NVIDIA. Desigur, aceste elemente sunt absolut inutile dacă ne raportăm la conţinut video, singurele filme Stereoscopic 3D disponibile la această dată fiind nişte demonstraţii şi nişte filmuleţe de prezentare. În cazul jocurilor, situaţia este complet alta, existând deja pe piaţă câteva titluri cunoscute care sunt compatibile cu tehnologia propusă de NVIDIA.

Pagina anterioaraPagina urmatoare

Taguri: , , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (14 votes, average: 4.71 out of 5)
Loading...

8 comentarii »

  • jideanu a zis:

    De ca n-ai testat numarul de FPS-uri si in mod 3D? Ca sa stim daca nu cumva se injumatatesc numerele alea frumoase din mana de jocuri pe care le-ai rulat.

    GTX 260M nu e un G92b de fapt? Sincer, ma asteptam sa dai cu el de pamant prin review. Sa imperechezi un 9800 GT subtactat (BTW, lipseste un screenshot de GPU-Z) cu un Core i7 mi se pare tragic. Mai ales cand asta s-a intamplat doar de dragul unei tehnologii (3D Vision) care nici macar nu poate fi sustinuta din cauza performantei modeste a placii video.

  • Radu Bozga-Petcu (author) a zis:

    jideanu, nu am menţionat framerate-uri în modul 3D deoarece în modulul de benchmark din Resident Evil 5 nu rula cu Stereoscopic 3D activat. În celelalte jocuri, recunosc, nu am mai încercat.

    În privinţa penibilităţii împerecherii lui GTX 260M cu un Core i7, trebuie să ţii cont că într-o carcasă de laptop de 15.6″ nu poţi monta componente cu un TDP prea mare.

    Sincer, şi eu mă aşteptam să fac de râs laptop-ul acesta când am început să îl testez, dar până la sfârşit a reuşit să mă convingă că este un produs reuşit; şi asta în condiţiile în care eu sunt genul de om care crede cu tărie că laptop-urile ar fi trebuit să se concentreze numai asupra autonomiei şi portabilităţii şi să lase jocurile în seama desktop-urilor.

  • jideanu a zis:

    În privinţa penibilităţii împerecherii lui GTX 260M cu un Core i7, trebuie să ţii cont că într-o carcasă de laptop de 15.6″ nu poţi monta componente cu un TDP prea mare.

    Hai ca o luam altfel. Nu poti pune eticheta de buda pe o camera de 1 mp doar pentru ca are un closet in ea.

    Si ca tot veni vorba de pissing contest, altii dau cu bolta mai mare: 3D Vision pe GTS 350M (128 biti daca nu stiati).

  • ferike a zis:

    jideanu:
    1: compari un produs care e pe piata de mai bine de sase luni cu un produs care nici nu exista
    2. G51 cu 260 face fata majoritatii jocurilor cu 3D activat, in rezolutia displayului.
    3. diferenta dintre 260 si 360 care este?
    raspuns surpriza:
    citrez de aici http://forum.notebookreview.com/gaming-software-graphics-cards/455065-gts-360m-versus-gtx-260m.html
    “GTS 360M = rebadged GTS 260M < GTX 260M

    Even though it’s GDDR5, it’s 128-bit vs 256-bit GDDR3 with the GTX 260M.

    Also 96 shaders on GTS 360m vs 112 on the GTX 260m, but the 360m is clocked higher.”
    da, 360 e pe 40nm…in rest, avantaje gtx260 peste tot

  • jideanu a zis:

    1. Un produs cu un concept indoielnic in spate nu-si poate justifica existenta doar prin faptul ca nu exista ceva mai bun, conceput mai bine.
    2. La limita limitei si nu prea. Imparte la 2 numarul de FPS-uri din review, si vezi ce-ti da. Nu zic ca nu poate rula jocuri in mod 3D. Eram doar dezamagit de faptul ca review-ul nu specifica scaderea de performanta cand e activa 3D Vision. Un neavizat ar putea crede ca FPS-urile din review sunt valabile si in mod 3D Vision.
    3. Era vorba de GTS 350M, nu de 360M. 🙂
     
    N-a zis nimeni ca placa video integrata e praf (desi exista alte solutii mult mai performante), ci doar ca nu e tocmai potrivita pentru 3D Vision.

  • Radu Bozga-Petcu (author) a zis:

    jideanu, ţinând cont că jocurile au fost rulate la setări de calitate destul de ridicate pentru un laptop, cred că nimeni nu s-ar supăra dacă ar trebui să mai reducă puţin detaliile pentru a folosi modul 3D. în plus, îţi pot garanta că Resident Evil 5 rulează foarte bine în 3D la acelaşi nivel de calitate folosit pentru obţinerea framerate-ului din 2D.

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.