Home » ştiri şi opinii

Proces imobiliar în Second Life

Publicat pe 12 May 2010 la 20:38 de

La începuturile sale, lumea virtuala creată de Linden Lab în Second Life şi-a atras jucătorii (deci si plătitorii) cu ideea că orice proprietate virtuală le aparţine de-a binelea celor care o achiziţionează. Acum însă, mai mulţi jucători s-au unit şi au dat în judecată producătorul pentru că, între timp, de la “proprietate”, terenul virtual a ajuns să fie doar un serviciu, în ciuda faptului că oamenii au investit şi plătit şi primit dolari cât se poate de reali.

Procesul colectiv (class action lawsuit) a fost intentat în Philadelphia, Pennsylvania, dar acuzatorii invocă drepturile consumatorului din California, sediul Linden Lab fiind în San Francisco. Jucătorii cer despăgubiri de minimum 5 milioane de dolari pentru că au fost, spun ei, induşi în eroare să cumpere proprietăţi virtuale de care acum au fost “jefuiţi”.

Cei de la Linden Lab nu au făcut niciun comentariu oficial, dar declaraţiile au venit de la avocaţi şi experţi, care subliniază rămânerea în urmă a legilor în faţa dezvoltării tehnologice şi a interacţiunilor extrem de complexe rezultate de aici. Practic, lumile virtuale nu prea sunt reglementate legal, compania care le creează făcând legea aşa cum doreşte, fără a exagera totuşi, pentru că şi-ar pierde clienţii. Părerile experţilor sunt împărţite: unii susţin că pământul virtual trebuie să fie considerat un serviciu; alţii, din contră, folosesc argumentul psihologic, pentru că acei cumpărători care achiziţionează proprietăţi virtuale chiar le consideră case şi acestea le ofera satisfacţii exact ca în realitate.

Taguri: , ,

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu sau preia un trackback pentru siteul tau. Comentariile pot fi urmarite si prin RSS.

Comportati-va civilizat, nu faceti spam, nu porniti discutii fara legatura cu subiectul

Acest site foloseste Gravatar. Pentru a utiliza un avatar personalizat trebuie sa aveti un cont Gravatar.